نکات بسیار مهم در طراحی وب سایت برای افزایش درآمد

1- ارسال خبرنامه از طریق ایمیل
ارسال خبرنامه ایمیلی یکی از بهترین روش های ارتباط با مشتریانی است، که برای اولین بار وب سایت شما را بازدید کرده اند. ارسال خبرنامه روشی ارزان است و از محسنات آن عدم وابستگی به موتورهای جستجو در دراز مدت است. خبرنامه ایمیلی باعث پایداری ارتباط مشتریان با وب سایت شما شده و اگر بصورت حرفه ای طراحی شود باعث ترغیب آنها به خرید از شرکت شما خواهد کرد. اگر نمی خواهید در زمینه سئو وب سایتتان کار کنید، بهترین روش برای فروش بیشتر ارسال خبرنامه هاست.

2- صفحه محصولات در سایت های فروشگاهی
یکی از ضعف های بزرگ سایت های فروشگاهی، تجاری و B2B این است که، اطلاعات محصولات به صورتی نیست که کاربر می خواهد بداند. در اکثر سایت ها یا اطلاعات ناقص است و یا به شکلی توضیح داده شده که قابل درک و فهم برای عمومی مردم نیست. شما باید اطلاعات محصولات را طوری وارد کنید که کاربر به خرید رغبت پیدا کند.
در توضیحات خود صادق باشید و همچنین توضیحات را به صورتی بیان کنید که اکثر کاربرانی که تخصصی در رشته کاری شما ندارند بتوانند آن را درک کنند. برای مثال فرض کنید شما دارای یک وب سایت فروش لپ تاپ هستید و می خواهید مشخصات صفحه نمایشگر یک لپ تاپ مارک دل را توضیح دهید. در توضیحات خود نگویید که صفحه این محصول WSXGA+ است بلکه بهتر است بگویید صفحه نمایشگر این محصول دارای رزولیشن 1050 + 1680 است. چرا که با بیان این مشخصه هم کاربر بهتر متوجه می شود که صفحه نمایشگر محصول چیست و هم در مقایسه با دیگر محصولات بدلیل اینکه اعداد نمایانگر مشخصات هستند کاربر خیلی راحتتر می تواند تصمیم گیری کند.
همیشه این واقعیت را در ذهن داشته باشید که کاربران وب سایت شما هیچگاه به اندازه شما حرفه ای نیستند و شما باید مشخصات محصولات را تا آنجا که می توانید عامیانه بنویسید.

3- استفاده از تصاویر محصولات با کیفیت بالا
یکی از ساده ترین روش های بهبود صفحات معرفی محصولات، استفاده از تصاویر با کیفیت بالاست. بهتر است تصاویر از زوایای مختلف گرفته شود تا کاربر بتواند بطور کامل محصول را مورد بررسی قرار دهد. همچنین بهتر است گزینه ای برای دیدن عکس بزرگتر و با کیفیت بالا را در صفحه قرار دهیم. هرچند ممکن است این سوال پیش بیاید که عکس بزرگ باعث کندی لود شدن صفحه می گردد ولی از نظر تئوری طراحی وب سایت بدلیل اینکه کاربر درخواست عکس بزرگتر را کرده بنابر این انتظار لود شدن برای او ناراحت کننده نخواهد بود. دقت کنید که حتماً از عکس های با کیفیت بالا استفاده کنید.

4- گزینه بررسی تفاوت و مقایسه محصولات
شما بعنوان طراح وب سایت باید به مشتریان خود از بابت ترس از خرید اشتباه دلداری بدهید و آنها را مطمئن سازید که خریدی که می خواهند انجام بدهند درست بوده و منطبق با نیازشان است وگرنه ممکن است آنها خرید خود را به تعویق بیاندازند و یا اصلاً خرید نکنند. این تسکین و اطمینان را شما با مقایسه محصولاتی که در یک گروه قرار دارند و توضیح کامل در باره مشترکات و اختلافات آنها به مشتری خود می دهید. بنابر این در نظر داشته باشید چنانچه دارای محصولات مختلف در یک گروه خاص هستید حتماً گزینه مقایسه آنها را در صفحه توضیحات محصول قرار دهید.

5- امکان سفارش مجدد
همانطور که گفته شد یکی از روش های ارتباط دائمی با مشتریان ارسال ایمیل های خبری است. اطلاع رسانی به مشتریان قبلی در باره محصولات جدید باید همراه با امکان سفارش مجدد باشد یعنی مشتری قبلی که مثلاً یک بار از شما یک پیراهن خریده و سفارش آن ثبت شده برای سال بعد که مدل های جدید از همان پیراهن را از طریق ایمیل به اطلاع وی می رسانید بتواند بدون نیاز به ثبت مجدد سایز و دیگر مشخصات مورد نیاز که یکبار ثبت شده سفارش خود را مجدداً ثبت نماید. این امکان باعث تسریع در امر فروش به دلیل عدم نیاز مشتری به ثبت مشخصات تکراری خواهد شد.

6- توضیحات ساده و جدید
همانطور که می دانید اساس موتورهای جستجو بر محتوا استوار شده بنابر این شما باید یک استراتژی مشخص برای ایجاد محتوا در وب سایت داشته باشید.

نکات زیر از اشتباهات رایج در طراحی وب سایت است که اکثر طراحان سایت به آن دقت نمی کنند. بیان این نکات باعث بهبود طراحی وب سایت و افزایش رنکینگ در موتورهای جستجو خواهد شد.

1- اشکال در کلمات کلیدی متن (Bad Search)
بیشتر موتورهای جستجو نسبت به کلمات جمع، دارای خط تیره در میان آنها (-) و همچنین نسبت به غلط املائی ضعیف هستند بنابر این در طراحی وب سایت و ایجاد محتوا برای سایت به این موارد دقت کنید تا از رنکینگ بالایی در موتورهای جستجو بهره مند شوید.

2- استفاده از فایل pdf بجای متن آنلاین
نکته بعدی که اکثر طراحان در طراحی وب سایت به آن دقت نمی کنند استفاده از فایل های pdf است. باید تا جایی که امکان دارد از بکار بردن اینگونه صفحات در طراحی وب سایت خودداری شود و متن را به صورت متن آنلاین و قابل جستجو و انتخاب بنویسیم. موتورهای جستجو صفحاتی که به فرمت pdf هستند را دوست ندارند.

3- استفاده نکردن از رنگ متفاوت برای لینک های بازدید شده
شاید خیلی پیش پا افتاده باشد ولی بسیار مهم است که طراحی وب سایت را طوری انجام دهیم که کاربر احساس راحتی کند. یکی از عوامل ایجاد راحتی برای کاربران وب سایت استفاده از رنگ های متفاوت برای لینک های بازدید شده است چرا که در سایت های دارای لینک های زیاد این امر باعث می گردد که بازدید کننده سردرگم نشده و براحتی بتواند تشخیص دهد که چه لینکی را بازدید کرده و کدامیک را هنوز مشاهده نکرده. ذکر این نکته مهم است که موتورهای جستجو از مردم پیروی می کنند یعنی هرچه وب سایت خود را طوری طراحی کنیم که باعث راحتی کاربران شود، رنکینگ در موتورهای جستجو بالاتر خواهد رفت.

4- متن های آزار دهنده
از انتشار متن های به صورت یک دیوار مطالب که باعث اذیت شدن چشم کاربران می شود خودداری کنید. سعی کنید در طراحی وب سایت و صفحات از نوشتاری استفاده کنید که مناسب برای خواندن آنلاین باشند، نه متنی که فقط باید از آن پرینت گرفت تا قابل خواندن باشد. یک متن خوب متنی است که دارای:
– عناوین
– لیست شماره ای
– کلمات کلیدی بولد
– پاراگراف های کوتاه
– ساده و قابل فهم (گرامر ساده)
– به شکل هرم معکوس
باشد.

5- اندازه فوت ثابت و غیرقابل تغییر
متأسفانه با استفاده از css در طراحی وب سایت فونت صفحات ثابت و غیرقابل تغییر خواهد شد و اکثر طراحان وب سایت از فونت های نازک با اندازه 12 تا 14 استفاده میکنند که  این مسأله برای اشخاصی که نیاز به فونت های بزرگتر برای خواندن دارند ایجاد مشگل خواهد نمود. لذا در طراحی سایت سعی کنید از گزینه های تغییر اندازه فونت نوشته ها استفاده کنید.

6- عناوین صفحات ضعیف (از نظر جستجو کلمات)
یکی از ابزارهای مهم یافتن سایت مورد نظر، جستجو در موتورهای جستجو هستند. عناوین صفحات مهمترین قسمت یک وب سایت است که در نتایج یک جستجو مشاهده می شود و معمولاً بصورت لینک به صفحه مرتبط با آن عنوان در موتورهای جستجو نشان داده می شود. این عناوین در داخل تگ های <HTML> و <title> نوشته می شوند. سعی کنید در هنگام طراحی وب سایت، عناوین را طوری بنویسید که علاوه بر تشریح محتوا  موضوع آن صفحه، حاوی کلمات کلیدی که معمولاً کاربران برای یافتن آن صفحه در موتورهای جستجو وارد می کنند باشد. در نوشتن عناوین باید دقت کرد که به حالتی نوشته نشود که باعث اسپم شدن صفحه وب سایت شما گردد.

7- پرهیز از هرگونه تبلیغات نمایشی
توجه کاربران را به موضوعی جلب کردن به صورت یک امر حرفه ای درآمده. اخیراً کاربران دیگر توجهی به بنرهای تبلیغاتی نمی کنند و همچنین صفحاتی که به صورت پاپ آپ باز می شوند، بدون اینکه حتی آنرا بخوانند اقدام به بستن آنها می کنند. بنابر این از تبلیغ به شکل های گفته شده پرهیز کنید.

8- زیر پا گذاشتن قوانین طراحی وب سایت
قانون صفرویک می گوید که کاربران سایت شما بیشتر وقتشان را در وب سایت های دیگران صرف می کنند. این بدان معنی است که انتظارات کاربران وب سایت ها ثابت است و تقریباً از تمامی وب سایت ها یک چیز را انتظار دارند و اگر این انتظارات در وب سایت شما تغییر کند، آنها احساس عدم امنیت می کنند و باعث خواهد شد که سایت شما را ترک کنند. بنابر این سعی کنید از نوآوری هایی که باعث نگرانی کاربران می شود خودداری کنید.

9- باز کردن صفحات در پنجره جدید
یک اشتباه رایج در طراحی وب سایت و آن این است که لینک ها را طوری طراحی کنیم که صفحات در پنچره های جدید باز شوند. این کار باعث می شود که کاربر امکان برگشت به صفحه قبل را نداشته باشد و اگر لینک، مربوط به یک سایت دیگر باشد با باز شدن آن در پنچره جدید امکان برگشت به سایت شما وجود نداشته و کاربر سایت شما را ناخودآگاه ترک خواهد کرد.

10- پاسخ ندادن به سوالات کاربران
کاربران از سایت شما چه انتظاراتی دارند؟ آیا به دنبال جواب یک سوال هستند یا خرید یک محصول؟ و یا …. هدف وب سایت شما هرچه که باشد باید جوابگوی نیاز کاربران باشد بدیهی است چنانچه موضوع وب سایت شما با محتوای آن و آن چیزی که کاربران به دنبال آن هستند منطبق نباشد باعث ترک کاربران از سایت شما خواهد شد.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037