تعریف وب سایت و طراحی سایت

وقتی که یک آدرس وب )یا اسم دامنه( را در مرور گرتان تایپ می کنید مثلا( www.ummulbanin.com)، برنامه مرورگر به سراغ اکانت میزبانی می رود که این اسم دامنه به آن اشاره می کند، و به دنبال یکی از این فایل های اصلی می گردد.

الف – مراحل راه اندازی وب سایت
1. انتخاب نام مناسب برای سایت
2. ثبت دامنه (نام سایت) در شبکه جهانی اینترنت
3. طراحی نرم افزار و گرافیک سایت
4. خرید فضا ( هاست)
5. قراردادن نرم افزار سایت طراحی شده بر روی فضای خریداری شده و افتتاح سایت

ب – فناوریهای مورد استفاده در طراحی سایت

زیر ساختهای نرم افزاری پروژه های طراحی سایت بر اساس Microsoft .NET Framework است. استفاده از فناوری دات نت با انعطاف پذیری، قابلیت اطمینان ، نوآوری و امنیت مثال زدنی خود، قابلیت های بسیاری را برای ما به ارمغان می‏آورد، که از جمله آن قابلیت، مدیریت کدهای تولید شده، پشتیبانی از شی گرایی و سازگاری با متدولوژی انتخابی پروژه، وابسته نبودن به یک زبان خاص، درعین بهره مندی از #C که زبانی مدرن و کاملا شی گرا است.

ضمن آنکه بسترها و زیرساختهای نرم افزاری انتخاب دات نت به عنوان بستر اصلی اجرای پروژه ، امکان استفاده از فناوری های جانبی دیگری که سازگار با Windows هستند را فراهم خواهد کرد. چندلایه بودن نرم افزارهای تولیدی موجب تسهیل شرایط ارتقای وب سایت طراحی شده در آینده خواهد بود. ضمن آنکه هزینه های reworking دوباره کاری را به هنگام توسعه پروژه حذف خواهد نمود.
برای خدمات بانک اطلاعاتی از MS SQL SERVER استفاده خواهد شد. نوع مجوز حقوقی استفاده از این کارگزار بانک اطلاعاتی در وب به همراه امکانات وسیع و کارایی قابل توجه، آن را به انتخاب مناسبی تبدیل نموده است. برای اطلاعات بیشتر مراجعه به سایت www.tpc.org توصیه می شود.

ج – ملاحظات امنیتی در نظر گرفته شده برای طراحی سایت چیست ؟
کاربران در ابتدای ورود به سایت اعتبارسنجی می شوند و پس از ورود به سایت جهت دسترسی به بخش های مختلف با توجه به سطح دسترسی که دارند هدایت می گردند. » تدابیر اتخاذ شده در طراحی سایت برای جلوگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز که ممکن است منجر به دست کاری، خرابکاری یا سرقت اطلاعات شود؛ در سه دسته زیر قرار میگیرند:

1- تدابیری جهت جلوگیری از ورود خرابکاران به
بانکهای اطلاعاتی و پنلهای مدیریتی یا تلاش برای بدست آوردن گذرواژه کلیه گذرواژه ها بصورت رمز شده با یک الگورتیم مناسب در بانک اطلاعاتی نگهداری می شوند. (یک طرفه یا دو طرفه)

2- تدابیری جهت جلوگیری برای تزریق دستور به کارگزار بانک اطلاعاتی
شامل : ممانعت از ارسال دستورات SQL از طریق مبادی ورودی اطلاعات » ممانعت از ارسال دستورات SQL از طریق پارامترهای GET 3- تدابیری جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات در هنگام نقل و انتفال در شبکه در صورت لزوم شامل :
» هنگام ورود کاربر به صفحه ورود به سایت یک مسیر و باند حفاظت شده بوسیله SSL بین رایانه کاربر و کارگزار ایجاد می شود که کلیه نقل و انتقال اطلاعات از این مسیر حفاظت شده بین این دو رایانه رد و بدل خواهد شد و این تکنیک دسترسی به اطلاعات ارسالی و دریافتی را برای کسانی که استراق سمع می کنند را ناممکن خواهد کرد.

د – ویژگیهای عمومی در نظر گرفته شده برای طراحی سایت چگونه است ؟

1- وب سایت منطبق با فن آوری موتورهای جستجو به ویژه Google طراحی خواهد شد.
2- در طراحی سایت حداکثر کارایی با بهره گیری از فناوری های عرضه شده بوسیله شرکت مایکروسافت برای عملکردهای وب سایت از دید کاربر در نظر گرفته خواهد شد.
به عنوان مثال زمان لود صفحات به طور متوسط و در شرایط معمول ارتباطی با یک خط 56 کیلوبایتی 20 ثانیه خواهد بود.
3- دسترسی آسان و دقیق کاربر به اطلاعات در طراحی گرافیکی صفحات الویت خواهد داشت.تامین نظر کارفرما در طراحی گرافیکی از A تا Z در اولویت خواهد بود.
4- سرعت و سهولت در به روز رسانی و سهولت توسعه در طراحی سایت در آینده در نظر گرفته خواهد شد.
5- ملاحظات حفاظتی و امنیتی در تولید بسترهای نرم افزاری و طراحی سایت در نظر گرفته خواهد شد.
6- استفاده بهینه از منابع سخت افزاری در ساخت نرم افزارها در نظر گرفته خواهد شد.
7- امکانات عمومی مانند : آمار بازدیدکنندگان ، نقشه سایت، فرم نظرخواهی، افزودن به آدرس های برگزیده، ارسال صفحه به دوستان، خروجی چاپ وRSS نیز در صورت لزوم به امکانات سایت افزوده خواهد شد.

چند نکته که مدیریت وب سایت و طراح وب سایت باید بداند :
1- موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستو جو کاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می کنند.
2- متن زیاد: معمولا سایت های حاوی متن های حجیم , خسته کننده هستند.
3- اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادی بالای ۴۰ سال با حروف نازک یا کوچک مشکل دارند و باید ترتیبی اتحاذ شود تا از طریق مرورگر امکان تغییر اندازه فونت ها فراهم شود.
4- رابط گراافیکی (GUI) برداشت غیر استاندارد : برداشت کاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه ها تثبیت شده.
5- ضعف آرشیو: در اغلب مواقع اطلاعات قدیمی هم مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.
6- انیمیشن و متون متحرک: تمرکز بازدید کنندگان از سایت را بر هم می زند.
7-پیوند به سایت های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی در سایتهای مختلف , نباید تعداد پیوندهای خارج از سایت زیاد باشد.

اصطلاحات وب سایت :
HTML
زمانی که شما داخل صفحات یک وب سایت می گردید اجزای گوناگونی را می بینید که تمام آنها در یک چیز مشترک هستند و آن زبان یا کدی است که آنها را تولید می کند که این زبان HyperText Markup Language یا همان HTML می باشد.

عکسهابافرمت gif
بیشترین استفاده را در وب دارند و محبوب ترین نوع عکس است. این نوع فرمت 256 رنگ را پشتیبانی می کند و از ویژگیهای دیگر آن animation, transparency, interlacing است . البته محبوبیت آن بیشتر برای حجم کم آن است.

استاندارد W3C چیست؟
W3C یا کنسرسیوم شبکه جان گستر وب، مجمعی متشکل از 400 شرکت و سازمان است که در مورد استاندارد ها و فناوری های وب، تشریک مساعی دارند.
استاندارد W3C، از سوی سازمان W3C به صفحاتی داده می شود که قوانین مشخصی را رعایت کنند. با رعایت این ضوابط، اینگونه صفحات در اکثر بروزر های معمول دنیا قابل خواندن، بدون مشکل خواهند بود.

فرمتهای فایلهای صوتی:
WAV یکی از فرمتهای صوتی که کیفیت بالایی هم دارد و البته حجم زیادی هم اشغال می کند و در سیستم عامل ویندوز بکار می رود. نوع MIME این فرمت برابر است با audio/wav .
AU این فرمت متعلق به سیستمهای عامل UNIX, Linux است و خاصیت آن داشتن حجم کم و البته با کیفیت پایین تر، که نوع MIME این فرمت برابر است با audio/basic .
AIFF این فرمت هم متعلق به کامپیوترهای Macintosh است با کیفیت بالا و حجم بسیار بالا. نوع MIME آن برابر است با audio/aiff .
MIDI این فرمت با فرمتهای دیگر صوتی تفاوتهایی دارد. در این فرمت بجای ذخیره شدن فرکانس صدا، آهنگ صدا یا همان نت های موسیقی را ذخیره و پخش می کند. بزرگترین مزیت آن حجم بسیار پایین و عیب آن، پخش آهنگ بدون گفتار است. نوع MIME این فرمت audio/midi است.

کارهایی که در طراحی وب سایت باید از آن خودداری کنید
استفاده از تصاویر گرافیکی با حجم زیاد
استفاده از تصاویر گرافیکی با حجم فوق العاده کم و تعداد بالا
استفده از تعداد زیادی فایلهای فلش انیمیشن
برچسبهای چشمک زن و مانند آن
نشانه ها و لینکهایی در سایت که به آنچه وجود ندارد و در حال ساخت است اشاره می کند.
انتخاب رنگ نا مناسب
اشکالات املایی و دستوری
متنهای خیلی کوتاه
متنهای خیلی بلند
صداهایی که به طور اتوماتیک در هنگام ورود بازدیدکننده به صورت خودکار اجرا می شوند
لینکهای شکسته (لینکهایی که به هیچ صفحه عکس یا فایلی ختم نمی شوند.)
فضاهای خالی خیلی زیاد بین قسمتهای مختلف
فضاهای خالی خیلی کوچک بین قسمتهای مختلف
استفاده از اختصارات بی مورد در جمله مثلاً u برای you.
فریم هایی که به طور افقی یک تکه از صفحه را اشغال می کنند.
یک صفحه طولانی بدون پاراگرافهای لازم
تعداد زیادی banner های تبلیغاتی
سرعت پایین هاست یا (میزبان وب شما ) یا صفحه طولانی و حجیم

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037