تأثیر طراحی وب سایت واکنش گرا (Responsive) در بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

با مطرح شدن اهمیت طراحی وب سایت، صاحبان وب سایت ها با این مسئله مواجه هستند که یا سایتی جداگانه برای موبایل ها و دستگاه های کوچک داشته باشند یا سایت خودشان را واکنشی بسازند.

با وجود دستگاه های مختلف با اندازه های متفاوت، در نظر گرفتن سایتی که بتواند به راحتی در هر دستگاهی به نمایش در آید، بسیار حیاتی است، زیرا که طیف گسترده ای از کاربران اینترنت از طریق دستگاه های جیبی مانند موبایل ها و تبلت ها از سایت ها بازدید می کنند.

طراحی سایت واکنشی مزایایی را به دنبال دارد که به توضیح هر کدام می پردازیم:

رنکینگ بالاتر
اگر شما کلمات کلیدی محلی را برای کسب و کار خود در نظر گرفته اید، طراحی سایت واکنشی باعث افزایش رنکینگ سایت شما می شود. زیرا تعداد افراد زیادی هستند که وقتی در حال رفت و آمد هستند، به جستجوی مسیرها و کسب و کارهای محتلف می پردازند. گزارش های اخیر نشان می دهند که حدود 40% جستجوها از طریق نرم افزارهای موبایل و در حال حرکت، انجام می شوند. جستجوهایی که از طریق موبایل انجام می شوند، تحت تأثیر پارامترهای جغرافیایی قرار می گیرند و در نهایت نتایج از فیلترهای جغرافیایی عبور کرده و در معرض نمایش قرار می گیرند. در این صورت است که گوگل نتایجی مرتبط و بهینه شده را که مناسب با جستجوی شما است، ظاهر می کنند.

اگر شخصی با موبایل خود از طریق جستجو، وارد سایت شما شود و سایت شما به شکل مناسبی در دستگاه وی به نمایش در نیاید، او با زدن کلیک بازگشت، سایت دیگری را از میان نتایج برای بازدید انتخاب می کند و همین عدم به نمایش درآمدن مناسب طراحی سایت شما، عاملی است که روی رنکینگ سایت شما می گذارد.

جلوگیری از محتوای تکراری
اگر شما برای کاربرانی که از موبایل ها استفاده می کنند سایتی جداگانه طراحی کنید و همان محتوایی که در سایت اصلی خود دارید را در آن قرار دهید، در واقع شما از محتوای تکراری یا “Duplicate Contetn” استفاده کرده اید که این باعث نقص در رنکینگ سایت می شود و در واقع موتورهای جستجو هر دو سایت شما را از رنکینگ خارج می کنند.

برای جلوگیری از این اتفاق شما باید سایت خود را به صورت واکنشی یا “Responsive” طراحی کنید؛ که در هر دستگاهی با هر اندازه صفحه نمایشی و هر مرورگری به خوبی به نمایش در آید.

طراحی سایت واکنشی و سئو
سئو و بهینه سازی سایت هم هزینه بر است و هم زمان بر. پس چرا هم منابع مالی و هم زمان خود را دوباره صرف بهینه سازی سایت موبایلی کنیم؟

سایتی که به صورت واکنشی طراحی شده باشد، دیگر نیازی به بهینه سازی دوباره ندارد و تمام تلاش های شما در بهینه سازی سایت اصلی بر روی آن هم اعمال می گردد.

نکته مهم دیگر این است که:
گوگل سایت های Responsive را دوست دارد؛ چرا که گوگل و الگوریتم هایش به تجربه کاربر از استفاده از یک سایت، مدت زمان سپری شده یک کاربر در آن و همچنین bounce rate آن اهمیت می دهند.

*درمقالات پیشین درباره bounce rate به تفصیل سخن گفته ایم.

اگر کاربران و مشتریانتان از سایت شما راضی باشند و برایشان تجربه کاربری مناسبی را به ارمغان آورید، گوگل هم سایت شما را در بالاترین نتایج نشان خواهد داد.

با توجه به استفاده کاربران از موبایل و تبلت طراحی سایت واکنشی امری ضروریست. طراحی سایت واکنشی یا Responsive سبب افزایش خشنودی کاربران و در نتیجه رنکینگ سایت می شود.

مازندران - چالوس - خیابان شورا - مجتمع اداری صبرا - واحد 11 0912390203701152215959 info[at]web01.net

اگر به این نتیجه رسیدید که با ساخت سایت املاک می توانید مشتریانتان را چندین برابر کرده و پیشرفت قابل ملاحظه ای در برابر رقبایتان نمائید، می توانید با یکی از شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمائید.

Copyright © 2008 - 2021 web01.ir - تمامی حقوق برای شرکت صفر و یک محفوظ است

09123902037